Phase VI
W ramach szóstego etapu projektu kontynuowano prace nad już zagregowanymi kolekcjami:
►nagrania ze Zbiorów Fonograficznych Instytutu Sztuki PAN,
►nagrania pochodzących z nośników z Archiwum Muzycznego Folkloru Religijnego w Instytucie Muzykologii KUL,
►nagrania z Pracowni „Archiwum Etnolingwistycznego” Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie,
►nagrania pochodzące z Muzeum Etnograficznego im. Marii Znamierowskiej-Pruffrowej w Toruniu,
►nagrania ze zbiorów Muzeum Zamojskiego w Zamościu
Ponadto odkryto i opracowano nowe cenne kolekcje nagraniowe z Muzeum w Wągrowcu (nagrania B. Krzyżaniak z Kujaw i Pałuk) i ze Stowarzyszenia Collegium Suprasliense (nagrania W. Załęskiego z okolic Supraśla).
30 maja odbyliśmy wizytę w Muzeum Regionalnym w Wągrowcu. W spotkaniu ze strony Muzeum uczestniczyły Dyrektor Muzeum – Małgorzata Kranc-Rybczyńska oraz archeolog Wiesława Gruchała, a ze strony Zbiorów Fonograficznych Ewelina Grygier. Wizyta miała na celu odbiór taśm i dokumentacji nienagranej do nagrań Barbary Krzyżaniak, w celu ich digitalizacji w ram ach projektu “Polska muzyka tradycyjna – dziedzictwo fonograficzne”. O tym bogatym zbiorze nagrań z terenów Pałuk poinformowała nas etnografka, prof. Anna Weronika Brzezińska.